March 29, 2007

Birthday
誕生日

I like birthdays. Not only mine, but also others.
Do you ask me why? Well, that is a special day for the person.

The my most surprising birthday was the 16th, that I had while I was staying in Seattle, Washington State, the U.S.A. as an exchange student.
I had know it was going to be a special one for me, but had no idea how special it was for a girl in that country to be "sixteen years old"...

誕生日が好きです。自分のもひとさまのも。
どうしてかって?そりゃ、「誕生日は、その人にとって特別な日だから」です。

これまでで一番びっくりな誕生日は、16才。
交換学生で、アメリカはワシントン州シアトルでホームステイ中のことでした。アメリカで誕生日を迎えることはもちろん自覚していましたが、かの国で女の子が16才になることを"Sweet Sixteen"と呼び、それはそれは特別なイベントだという知識は皆無でした。

それから幾年月。いろんな誕生日がありましたが、この頃はお祝いしてあげることはあっても、自分のを誰かに祝ってもらうことはあまりなくなってきました。日本ではごく普通のことなんだと思うようになりました。それでも、私にとって特別であることに変わりはなく、自分で自分を祝っていました。

今年。出張中に誕生日を迎えました。数日前に、同行している研修生の誕生日があり、そのパーティの準備をしていたときに、「実は私の誕生日も...」と話してしまいました。
そのご出張は淡々と過ぎて誕生日。毎朝もっているミーティングに行ったら、そこで「

No comments: